i-swsti-diatrofi-gia-kathe-ilikia-ti-prepei-na-trws-gia-na-eisai-ygiis-mensdaygr.jpg

Η σωστή διατροφή για κάθε ηλικία. Τι πρέπει να τρως για να είσαι υγιής

Η σωστή διατροφή για κάθε ηλικία. Τι πρέπει να τρως για να είσαι υγιής και να μην έχεις προβλήματα στην καθημερινότητα και στη ζωή σου.

 

Η σωστή διατροφή για κάθε ηλικία

Η σωστή διατροφή είναι πολύ σημαντική για οποιαδήποτε ηλικία. Δίνει στο σώμα μας τα θρεπτικά συστατικά και την ενέργεια που είναι απαραίτητη για την καλή μας υγεία. Σε κάθε δεκαετία της ζωής μας όμως έχουμε διαφορετικές διατροφικές ανάγκες. Παρακάτω θα βρείτε πληροφορίες για σωστή διατροφή σε κάθε δεκαετία, έτσι ώστε να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος και να προστατευθείτε από κάποιες ασθένειες.

 




Η δεκαετία των είκοσι

 

Σ’ αυτή τη δεκαετία η υγιεινή διατροφή προλαμβάνει την παχυσαρκία. Αυτό είναι σημαντικό για τους εικοσάχρονους, που συνήθως ακολουθούν καθιστική φοιτητική ζωή. Ένα σωστό διαιτολόγιο για έναν εικοσάχρονο θα πρέπει να έχει σωστή ισορροπία υδατανθράκων, λιπαρών και πρωτεϊνών. Αυτό σημαίνει πως το 45-65% της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων θα πρέπει να αποτελείται από υδατάνθρακες, τω 20-35% από λιπαρά και το 10-35% από πρωτεϊνες.
Ενδεικτικά, το πρωινό θα πρέπει να περιλαμβάνει σύνθετους υδατάνθρακες και πρωτεϊνες, όπως μία φέτα ψωμί ολικής άλεσης με λίγο μέλι και ένα βραστό αβγό ή ένα γιαούρτι. Ένα ισορροπημένο μεσημεριανό θα πρέπει να έχει υδατάνθρακες για ενέργεια και λιπαρά για γρήγορο και διαρκή κορεσμό. Οπότε θα πρέπει να περιλαμβάνει καστανό ρύζι με μία κουταλιά ελαιόλαδο, ψητά λαχανικά και μικρή ποσότητα από ψητό κοτόπουλο. Το βραδυνό θα πρέπει να είναι πιο ελαφρύ, όπως μια ομελέτα με έναν κρόκο και 2-3 ασπράδια και μία σαλάτα.

 

i-swsti-diatrofi-gia-kathe-ilikia-ti-prepei-na-trws-gia-na-eisai-ygiis1-mensdaygr.jpg

 

Περισσότερα θέματα για υγεία, δες ΕΔΩ

 

 

 

Η δεκαετία των τριάντα

Οι άντρες μετά τα τριάντα βιώνουν πτώση της ανδρικής ορμόνης, της τεστοστερόνης, της τάξης του 1% το χρόνο. Ταυτόχρονα αρχίζουν να χάνουν μυικό ιστό και να κερδίζουν λιπώδη ιστό. Αυτό οφείλεται ακριβώς στα χαμηλά επίπεδα τεστοστερόνης. Αν δεν ληφθούν μέτρα γι’ αυτό, η κοιλιά σας θα επεκτείνεται συνεχώς μέχρι τα πενήντα.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αρχίσετε να ακολουθείτε μια διατροφή που θα σας βοηθήσει να μειώσετε το βάρος σας και να μειώσετε τον κίνδυνο εκδήλωσης ασθενειών όπως ο διαβήτης. Βάλτε στόχο να καταναλώνετε καθημερινά 3 μερίδες φυτικών ινών (κυρίως ψωμί ή δημητριακά ολικής άλεσης), 2-3 φλιτζάνια φρέσκα φρούτα, 3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων και 2 γραμμάρια πρωτείνης ανά κιλό βάρους. Προσθέστε σε αυτά γύρω στις 500 θερμίδες ημερησίως από καλά λιπαρά (φιλέτο κοτόπουλο, ψάρια και γενικώς άπαχα κρέατα). Ελαχιστοποιήστε την κατανάλωση αλκοόλ, καθώς οι υπερβολές σε αυτόν τον τομέα προκαλούν αύξηση του σπλαχνικού λίπους.

 

 

i-swsti-diatrofi-gia-kathe-ilikia-ti-prepei-na-trws-gia-na-eisai-ygiis2-mensdaygr.jpg

 

 

Η δεκαετία των σαράντα

 

Περισσότερα θέματα για γυμναστική – συμβουλές δες ΕΔΩ

 

i-swsti-diatrofi-gia-kathe-ilikia-ti-prepei-na-trws-gia-na-eisai-ygiis3-mensdaygr.jpg

Αν στα 20 και τα 30 σας χρόνια παραμελούσατε την υγεία σας, θα χρειαστεί να αναθεωρήσετε όταν περάσετε το κατώφλι των 40. Σ’ αυτή ακριβώς την ηλικία-ορόσημο οι περισσότεροι παρατηρούν σημαντική αύξηση βάρους και εμφανίζουν διαβήτη ή υπέρταση. Υπάρχει όμως τρόπος να τα προλάβετε όλα αυτά, με την κατάλληλη διατροφή.

Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να κόψετε τις επεξεργασμένες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, θερμίδες και ζάχαρη, όχι μόνο για λόγους εμφάνισης αλλά και υγείας. Πρόκειται για τροφές που προκαλούν μεταβολικό σύνδρομο, τον προθάλαμο του διαβήτη. Καλό είναι επίσης να αποκλείσετε το αλάτι από τη διατροφή σας. Μπορείτε να δώσετε νοστιμιά στο φαγητό σας με μπαχαρικά και μυρωδικά όπως πιπέρι, τσίλι, τζίντζερ, βασιλικό και μαϊντανό.




Facebook Comments
Διαβάστε περισσότερα...

Post Author: Mensdaygr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *